Diskuse

Hrál kdosi na hoboj

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tady je jedno krásné Mozartovo dílo: Symfonie E-moll č. K297b pro hoboj, klarinet, lesní roh a fagot: http://jdem.cz/c9bxs8. Krásný Mozart pod taktovkou profesora doktora Václava Smetáčka - z r. 1966. Zde je mimo dalších mistrů sólista na hoboj právě profesor František Hanták. Hezký nedělní poslech všem. :-)V:-)

0 0
možnosti

Hezký článek. Dáky. Za připomenutí stojí také významný český hobojista Jiří Tancibudek. Jako mladý muzikant působil v České filharmonii, rok 1948 ho však vyhnal do světa a působil v daleké Austrálii. Zde vychoval mnoho skvělých hobojistů a jeho odkaz je velmi ceněn. Bohuslav Martinů napsal pro něho Hobojový koncert. Bylo mým štěstím, že Jirka byl mým přítelem, byl to nejen vynikající muzikant, ale také znamenitý člověk.

1 0
možnosti

Děkuji pane Kovaříčku, mám radost, že jste se se svou pro mne velmi cennou vzpomínkou ozval. Vím o koncertu pro hoboj Bohuslava Martinů, mimochodem poslechově je napoprvé náročnější, než ukázky v blogu, ale vůbec jsem nevěděla o historii jeho vzniku. Jméno Jiří Tancibudek je pro mne velkým překvapením. A tak jsem se začala pídit a objevila jsem Bakalářskou práci, kterou tomuto hudebníkovi a jeho osudům věnovala Kateřina Poláchová: http://jdem.cz/c9buu9 . Doporučuji přečíst si jí, je to úžasný příběh a to nejen hudebně, ale především lidsky. Je hrozné, že komunistický režim takovéto lidi před námi zatajil jen kvůli emigraci. Kolik radosti mohli rozdávat doma nám všem. Ta práce mi připomenula ještě jedno velké jméno - profesor František Hanták byl velký hobojista, pedagog, léta působil na nově vzniklé poválečné AMU. Byl generací, kterou spíš pamatovali mí rodiče - vrstevníkem mých prarodičů, u nás doma si ho všichni velmi cenili. Chtěla bych Vám poděkovat za ohlas, který věřím obohatí hudebně všechny, kdo milují hru na hoboj. Pěkný den přeji. V:-)

1 0
možnosti
Foto

Moc pěkné. Jako vždy obdivuji Váš hluboký záběr a skvělé kombinování hudby s poezií a obrazy. Zvuk hoboje mám mezi dechovými nástroji možná nejraději a sem-tam zaslechnu od hudebníků bonmoty o technické obtížnosti hry na tento nástroj.

Hlaváčkova báseň v úvodu má sama o sobě silný hudební nádech a podmanivost. Utkvěla mi v paměti už kdysi dávněji, rád jsem se k ní dnes vrátil.

Přeji Vám hezký víkend, Dano :-)

0 0
možnosti

Díky Marku - chvála od Vás, tu si cením, protože vím, jak krásně vidíte svět kolem nás. Já mám hoboj naposlouchaný hlavně pokud jde o dílo F.V.Kramáře. Ale on je překrásný i v určitých pasážích v Rusalce, anebo v Mé Vlasti - mám ho ráda v básni Z českých luhů a hájů. A dokonale ho uměl využít Janáček. Je zábavné usednout ke skladbě, kterou znám jak své boty - a vybrat si jeden jediný nástroj, na který se po celou dobu zaměřím. Pokaždé je to něco jiného - a je mi jakobych stála vedle komponisty. Sama jsem dlouho nevěděla, jak je hoboj technicky stavěný. A pak jsem dostala skvostnou příležitost - v rámci University 3.věku pro nás důchodce zařadili kurz "Hudební nástroje". Umíte si představit, jak jsem si ho užívala. Kdyby to šlo, zopakovala bych si ho ještě jednou. Tam mi přiblížili vlastně vnitřek - srdce a funkci většiny nástrojů významných ve filharmonii. Hoboj je fakt z dechů nejsložitější. Ale jdou s ním vyvádět čarokrásné věci. Díky a už teď přemýšlím, co zkusím probrat příště. Zdravím do vikýře Marku. :-)

0 0
možnosti

Taky ho mám ráda paní Vávrová, díky. V

0 0
možnosti

Děkuji pane Hornere. :-)V

0 0
možnosti
Foto

Krásné připomenutí a milé prolnutí poezie s hudbou !

0 0
možnosti

Mám radost, když se potkám s milovníkem hudby a poezie, co se prolínají. Přeji slunné volné dny pane Konáši.;-)

0 0
možnosti

Jsem ráda, že jsem se trefila do vkusu pane Wintere - díky za palec vzhůru. Zdravím a hezký závěr týdne i Vám.:-)

0 0
možnosti

Velmi děkuji pane Zdeňku za obě ukázky mistrovské hry francouzského hobojisty. Je pro mne vždycky velké dilema výběr skladeb do blogu. Ten Mozartův koncert si díky Vám vychutnají fajnšmekři - přeci jen je dosti dlouhý na první poslech pro posluchače, kteří s hobojem začínají. Zato tu druhou - ukázku jeho nácviku - tu jsem si tedy vychutnala já a jaksepatří. Je vždycky velmi zajímavé nahlédnout jaksi přímo "do kuchyně" mistra. Naposledy jsem takto sledovala lekce hry na housle Yehudi Menuhina - je jich víc a jsou na YT k dispozici. Úžasná je každá z nich. Děkuji a přeji také hezký víkend. :-)

0 0
možnosti

Mám Hlaváčka ráda už od školy pane Hejno, možná zrovna pro ten despekt, se kterým nás o něm učili jako o dekadentním. Jeho verše mi šly krásně do pusy a spolu s Gellnerem jsem si v nich ráda četla. Bohužel, oba zemřeli mladí. Určitě o nich víte mnohem víc, než já. Děkuji za milý komentář - jen na okraj - opravdu velmi málo lidí má "hluch" - chce to cvičit a hudbu poslouchat. A tak mi dělá moc dobře, že mé blogy sledujete. Přeji pěkný víkend. :-):-)

0 0
možnosti