Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ještě poznámka pro všechny - v r. 1993 natočil režisér Steven M. Martin film "Theremin: en electronic Odyssey" o životě vynálezce, který byl víc než dobrodružný, v mnoha chvílích doslova na vlásku: http://jdem.cz/cxs7m8. Film je dokumentární, pozoruhodný a je i odborníky velice ceněný v USA i ve světovém měřítku. V angličtině je možno ho na YT shlédnout.

0 0
možnosti
VK

Též zajímavé představení Dejvického divadla s vinikajícím Ivanem Trojanem, viz následující text o představení a příběhu Teremina - https://www.dejvickedivadlo.cz/repertoar?teremin

0 0
možnosti

Pane Vítězslave, je mi moc líto, že jsem toto představení neviděla, pustila jsem si totiž před chvílí ukázku: http://jdem.cz/cxs7j7 . Pokud si ji někdo pustíte - soustřeďte se na první slova: "Ukrajina, podzim 1922." Tou dobou byl právě blízko Kijeva můj dědeček, legionář a hladomor tam viděl na vlastní oči, zažil na vlastní kůži. A nebyl poslední, v 30.letech byl další, dokonce řízený soudruhy. Je to strašné, ale v téhle ukázce je pravda až mrazí. Nechápu, jak se tam někdo může pohihňávat. Toto bylo jediné období ze svého dobrodružně napínavého života, o kterém děda nikdy nehovořil. Jen jsem slyšela: "Nechtěj to vědět holčičko, děly se tam věci, na které chci do smrti zapomenout.". Jako legionář prošel celé Rusko. Až do Vladivostoku. Chvíli žil v čínském Charbinu, naučil se základům čínštiny, vracel se s posledním transportem domů zpět, paradoxně stejnou Transsibiřskou magistrálou, tedy cestou, kterou tam před tím on a jeho kamarádi prchali. Tehdy to vyjednal TGM. Pro ně všechny byla 1.WW o celé dlouhé 4 roky delší - tj. dvakrát tak dlouhá, jak pro celý svět. Ivan Trojan je zde naprosto skvělý. Děkuji velmi za Vaše upozornění. Je zvláštní, po tolika letech ten oblouk - staré vzpomínky a elektronická hudba - bez dotyku. [>-]

0 0
možnosti

:-)Díky, mám radost, že byla zase trochu zajímavá příležitost, poslechnout si raritu. Velký dík z mé strany patří paní Jarce Jarvis do Kanady, která mi ho nedávno připomněla. A pak už to šlo dobře. Zdravím všechny a přeji hezký závěr víkendu.:-):-)

0 0
možnosti
Foto

Já jsem o něm věděla, ale přesto jsem si článek moc ráda přečetla.R^

1 0
možnosti
Foto

R^To je pozoruhodne, netusil jsem, ze takovy nastroj existuje. A pritom je postaveny na genialnim a zaroven jednoduchem principu (jak mi ted prozradila Wiki):-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 440x
"Servírovat hudbu k jídlu je urážka nejen kuchaře, ale i hudebníka." - Gilbert Keith Chesterton

Seznam rubrik