Dana Šumová

Mariánovi Vargovi je neuvěřitelných 70

10. 02. 2017 8:00:00
Nechce se mi věřit – a zároveň se stydím. Patřím k jeho současníkům, chodili jsme na něj a na Pavola Hammela od puberty. Život letí jako střela – a já to minulý měsíc prošvihla!
Radio Head Awards – pocta Mariánovi Vargovi
Radio Head Awards – pocta Mariánovi Vargovi (http://jdem.cz/cyvmw5)

Mariáne, dovolte mi, abych se omluvila za zpoždění a popřála vám za sebe i za nás, vaše posluchače a obdivovatele, především zdraví, zdraví a zase zdraví. Já i vaši fanoušci věříme, že jste ještě nevyčerpal zásobárnu hudebních nápadů a variací. Múzy, které vám je přinášejí jsou všudypřítomné a určitě oživí v tyto dny chvíle štěstí z okamžiků, když to prostě zní, jak má. Pevné zdraví vám přejeme všichni. A tak, jak spolu s Peterem Uličným dlouho sleduji vaše „Cesty, které nevedou do Říma“, doufám, že zůstanete i nadále nezkrotnou veličinou slovenské hudby s nápady, které rozčilují měšťáky, udivují bigbíťáky i konzervativce a okouzlují fandy vašich skladeb. Kdo má zájem o detaily ze života i tvorby – dávám sem odkaz z Wikipedie, ale nejraději mám vaši hudbu. Nejvíce asi tu Vežovou. A tak ji s radostí všem připomínám, ještě s několika dalšími, ve kterých je kus našeho mládí.

Z celého srdce blahopřeji a ať vaše Yamahy zní pořád krásně a zvučně..

Collegium Musicum – Marián Varga: V životě jsem nehrál dvakrát stejně
Collegium Musicum – Marián Varga: V životě jsem nehrál dvakrát stejně (http://jdem.cz/cyvm26)

Marián Varga – Vežová hudba – a Virágom - obě skladby za doprovodu Bratislava Chamber Orchestra pod taktovkou Antona Popoviča a v jeho aranžmá. Nahráno živě v historické budově Opery SND Bratislava (2008).

Collegium Musicum & Marián Varga – Prelúdium C-dur (2 miniatury) a časť z baletu Rómeo a Júlia (1975).

Pavol Hammel & Marián Varga & Radim Hladík – L‘alia pol’ná – Z alba „Na druhom programe sna“ (1976).

Obrázky v článku lze rozkliknout. Informace získány z veřejných zdrojů na internetu (viz URL adresy v odkazech).

Marián Varga: „Do vi!“
Marián Varga: „Do vi!“ (http://jdem.cz/cyvmt4)

Autor: Dana Šumová | karma: 18.06 | přečteno: 456 ×
Poslední články autora