Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Omlouvám se všem za překlep - v prvním odstavci jde o "kozí bradku" a ne kůži. Teď už mi to systém nebere jako opravu. A tak promiňte.

0 0
možnosti
Foto

Krásné! Je možné, že naši hudebníci přebírali hity hrané Ackerem Bilkem, některé melodie jsou mi povědomé (jasně, zejména Stranger On The Shore). Ale originál je originál. Aria je skvostná!

1 0
možnosti

Máš pravdu. Třeba krásnou píseň Send In The Clowns (na hudbu Stephena Sondheima) zpívali Judy Collins (která za ni dostala Grammy 1975), Sarah Vaughn, Frank Sinatra, Helena Vondráčková a hlavně Barbra Streisand, která ji opatřila textem. Česky ji zpívá Jitka Zelenková. Text Kdybys byl sám vytvořil Boris Janíček (alias Eduard Pergner).

0 0
možnosti

Milá Blanko, většina lidí zná Mr. Acker Bilka (pokud ho v dnešní době mimo naši generaci ještě vůbec někdo zná) pouze z jeho hitu Stranger On The Shore. Díky vám si mohou tohoto klarinetového romantika poslechnout i ve skvostech, jako je Aria, Fly Me To The Moon nebo Send In The Clowns, kde jim možná dojde, jak ke svému "originálnímu" projevu přišel Felix Slováček (kterého jinak samozřejmě jako muzikanta velmi uznávám). Moc jsem si na vašem článku (ostatně, jako vždy) pochutnal a každému ho doporučuji (samozřejmě, včetně vkusně vybraných hudebních ukázek).

3 0
možnosti

Mně bylo tehdy 14 a taťka byl velký fanda klasické hudby. Skoro nic jiného neposlouchal. A tak mě tehdy ohromil, protože se vytasil s deskou kterou si koupil (mimo žánr klasiky u něho nemyslitelné), určitě proto, že Mr. Acker byl už tehdy výjimečný. Když si Vašku člověk sedne za tmy k oknu a pustí si cokoliv s ním, je to cesta do jiného prostoru. Výborné bylo, že všechno, co kdy nahrál bylo už tehdy ve vysoké technické kvalitě. Felix se od něho určitě hodně naučil, ale Mr. Acker byl jen jeden. Mám klarinet ráda, existuje hodně klasických koncertů pro klarinet a orchestr, ale tohle je něco úplně jiného. Jsem moc ráda, že jsem potěšila zrovna Vás. Máte o hudbě znalosti nejen teoretické, ale sám ji provozujete a tak si umíte představit, jak nesmírně obtížné je zahrát takto zdánlivě snadnou skladbu. On hraje tak, že snadná vypadá každá a jeho důraz je na citovost, náladu, nikoliv techniku. Ta je samozřejmá. Dík za příjemné zastavení milý Vašku a moc zdravím. :-)R^

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS