Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Paní Dano, oceňuji Vaši hravost.

Jako dospělka (odvozeno z dospělá i jako pokusnice-blogerka, která dospěla k tvaru "pidiblogu" nabízíte nadhled i radost).

Alternativou k Vámi nabídnuté písni Veška a bleška (J.Werich) je pro mne lidová Vandrovala bleška (...z veverky na ježka...) zpívala dávněji jihočeská skupina Minnesengři. Nevím teď přesně, zdali je píseň z LP Bělovláska..?

Ta písnička je vtipná a radost by z ní mohly snad mít "děti" od 3 do 90 let.

0 0
možnosti

Víte, když jsem svůj pidiblog psala, nejvíc mě bavilo vybírat písně zdánlivě zcela odlišné, s jediným společným jmenovatelem - krásně používanou češtinou. To nemusí být nutně stejná čeština. I ta má své "žánry" v každé z nich jiný. Miluji svůj jazyk a tak jásám, když vidím, kolika rozličnými způsoby lze docílit prožitku. Vybrala jsem ty, co evokovaly humor a dobrou náladu - viz níže na chandru patří sranda. Ale s úplně jiným výběrem písní, moudře přemýšlivých, či dokonce melancholických, stejně nesourodých žánrů, bych se stejným společným jmenovatelem, mohla poukázat na krásu češtiny také. Veška a bleška je jiskřivá, nevím opravdu, zda jde o dílo lidové z nedávné doby,z dávnější minulosti, či skutečně Werichovo. Já to nezkoumala, prostě se mi líbila v jeho podání a navrch češtinsky. Dokonce jsem vítala onu různost, s jakou čouhá z těch ostatních. I ty jsou rozmanité, ale toto je úžasný šraml. Že? Osobitým způsobem mi vlastně laskavě vtipná připadá každá z nich. U některých je jen ještě navrch přemýšlivost, ale ta se s humorem nepere. :-) Mám teď radost, že udělalo téma i zpracování tolik radosti. 3 - 90 let - to už je pořádný rozptyl. Krásný večer přeji a děkuji pane Zdeňku s pozdravem: "Ať žije čeština!". [>-]

0 0
možnosti
Foto

Dano, zdravím a teším se z Vašeho pěkného blogu. Zastavil jsem se u mých oblíbených zpívajících básníků a zpívajících básnířek, (abych nezanedbal). Karel Plíhal, Jarek Nohavica, Radůza... atd. Moc děkuji!

0 0
možnosti

Děkuji Marku, jsem ráda, že jste se tu zastavil. Poslední blogy máte vypnutou diskusi a tak jsem ráda, že Vás mohu podpořit aspoň takto. Ale hlavně jsem ráda, že jsem se Vám trefila do nálady. Poslední dny se mi moc nedařilo. Když jsem se zamyslela, řekla jsem si, že na chandru je nejlepší sranda. A tak jsem to prostě spáchala. Pěkně pozdravuji. :-)

1 0
možnosti

Dano, jste velmi vynalézavá. Povedlo se vám to. :-)R^

1 0
možnosti

Díky pane Vašáku, trochu mě inspirovala paní Olga Walló. Jsem ráda, že se Vám líbí. Zdravím.

0 0
možnosti
Foto

Dano, příjemný výběr poránu!R^

1 0
možnosti

Tak jsem to myslela. Všude kolem samé tragédie - tohle mělo být to hezké a nejen češtinsky. Díky Zuzano za čtení a palec. To Vaše zpívání v Semilech - mohu jen tiše závidět. Hlasivky jsou v trapu a tak už teď jen poslouchám. A ráda si počtu. Pěkný den.V

1 0
možnosti
  • Počet článků 55
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 440x
"Servírovat hudbu k jídlu je urážka nejen kuchaře, ale i hudebníka." - Gilbert Keith Chesterton

Seznam rubrik